HABİL VE KABİL

HAPİSHANEDE - ÖZGÜRLÜK & İNSAN OLMAK








































Almanya'nın en büyük erkek hapishanesi Berlin Tegel de, koreograf olarak çalıştığım 20 haftanın özeti:
Psikolojik zor şartlar arasında öğrendiğim paha biçilmez iki öğreti oldu.

Birincisi:

İNSAN
Karşınızdaki insan da neye odaklanırsanız onu görür ve karşılığını alırsınız.
Parmaklıkların ardında hayatını sonlandıracaklarını bilen insanlarla, gerginliğin ve tehlikenin ara sıra doruk noktasındayken nasıl bir arada çalışılır? Sizi bilmem, fakat ben karşımdaki insanının çok ufak olsa da olumlu bir yönü vardır diye yola çıktım ve ‘’ona’’ odaklandım. Bana sunulan karşılık tarifsiz bir boyutta, en güzel ve güçlü haliyle geri döndü. Her şey karşılıklıdır. Farkında olursak elbet.


















İkincisi:

ÖZGÜRLÜK
Zor anlarımızı kolaylıkla aşmamızın haricinde, bana özgürlük kavramını öğreten ve benimseten ‘’Hansi’’ olmuştur.
Bir gün Hansi bana neden çoğunlukla suratımın asık olduğunu sordu. Neticede dışarıda özgürlükler içinde yaşayan bendim. Hayatının sonunu dört duvar arasında yaşayacak olan kendisi idi. Attığı kahkahalarla ünlü olan Hansi, sorusunun karşısında donup kaldığımı görünce, acımasız bir şekilde asıl tutsak olanın ben olduğumu söylerken yine kulakları çınlatan kahkahasını attı.
‘’ Suratını astıracak her ne yaptıysan, sorumluluğunu al küçük!’’