Cumhuriyetin ilk öğretmenlerinden ile inatlaşmak

        ''Şimdi elimi öpebilirsin!''

                                       

                                                           















OYUN HAKKINDA - TIKLA

Bir seyircimiz kulise gelir. Beni görür görmez öyle bir edayla:'' Söyle bakayım, hangi okulu bitirdin sen?'', diye sordu ki, neredeyse saygı duruşunda durarak, kısık bir sesle okulumun adını söyledim. Onurlu ve tatlı sert edası şaşırtıcı değildi. Cumhuriyetin ilk öğretmenlerinden ve okul müdürlerindendi.
Türkiye’de bir öğretmen/müdür olarak yürüdüğü yolları, verdiği savaşları anlatırken, kürsüde dimdik durduğu gençlik fotoğraflarını paylaşarak:'' Kızım, belki benim anlattıklarım siz gençlere güç verir'', dediğinde duygusallığa kapılıp, tam sarılacaktım ki... ''Şimdi elimi öpebilirsin!'', diye elini hızlı bir şekilde yüzüme doğru uzattı. Öptüm ve bende onun gibi istediğimi yaptım. Sarıldım. İnat işte.

AKM İzmir